Friday, June 19, 2009

Wilden Kaiser, ziua 3

Seara am gasit o cabanutza foarte simpatica pe munte, inchiriata de niste bavarezi, care m-au primit cu foarte multa prietenie, mi-au dat mancare si m-au cinstit cu cel mai bun vin austriac.
Dimineatza ne sculam la 6 si plecam foarte devreme, am cale foarte lunga de strabatut.



Refugiul la care am petrecut cea de-a doua noapte, cu versantul sudic pe fundal, plin inca de zapada.



Din fatza refugiului la exact 180 de grade acoperisul Austriei, Hoche Tauern:



Am urcat spre o alta poarta, de trece spre taramul celalalt, se vede printre stancile de mai jos:



Pana acolo am ajuns pe un brau foarte, foarte expus, care in Dolomiti ar fi fost o via ferrata 100%. In plus ingreunat d eportiuni de zapada.



Vederea spre partea cealalta: foarte abrupt, foarte multa zapada, skiori, nici o urma la coborare:



Singurele persoane care au trecut pe acolo w.e acela. Daca nu faceau urma sa ma ghideze la coborare m-asi fi intors. Si asa era f. abrupt, nu aveam piolet, coltari, nici betze de ski, plecasem pt. o tura de vara.. Mi-a luat peste o ora sa cobor urmatorii 100m. Printre zapada si perete, sau pe perete, mai jos direct spre zapada care era mai putin inghetzata. Calcarul se misca peste tot, desi in prealabil imi sortam prizele din ochi, peste 60% dintre ele se miscau atunci cand le prindeam in mana.



Apoi am coborat rapid 1000m denivelare, pe zapada, am coborat chiar mai jos caci lipsea marcajul spre cabana pe unde trebuia sa urc sa mai traversez un picior al muntelui.. :(
Abia am ajuns acolo prin caldura naucitoare, cu rezervele de apa la 0, punandu-mi in cap si in tricou bucati din zapada ce se mai gasea prin jur. La cabana rehidratare rapida si apoi la vale, fac un drum de 4h30min in 2h20 min. si ajung in cele din urma la Kufstein, in tren si inca 8 ore de voiaj cu trenul pana in Frankfurt...




In concluzie un munte superb, cu creste fierastruite, pe multe varfuri se urca cu echipament de via ferrata. Vreme superba si foarte multa lume la munte, verde dar si prea mult alb in peisaj. Un alt fel de Piatra Craiului, mai tehnic, dar si mai umblat. Cei doi munti sunt complemetari si foarte comparabili ca frumusete si interes de a merge. Au cam aceeasi inaltime maxima, ca volum Wilden Kaiser este probabil de doua ori mai mare. Merita clar o vizita ! este un munte reprezentativ al Austriei (si al Germaniei ;))

1 comment: