Wednesday, October 26, 2011

Dolomiti, probably the most beautiful mountains in the world

Am avut bucuria sa strabat munti de pe 5 continente si pot spune ca Dolomitii sunt preferatii mei. Pereti impunatori, turnuri albe arucate catre cer ca turlele unor catedrale, lacuri de smarald si plaiuri inierbate.
Varfurile par asemenea unor cetati imposibil de cucerit si totusi au dimensiuni umane. Spre deosebire, in Himalaya poti fi la 5000m inaltime si totusi sa fi strivit de varfurile din jur care au cu 2000-3000m mai mult.

Toamna aceasta am ajuns pentru a 4-a oara in Dolomiti pentru un concediu de 10 zile.
Acum mai bine de 10 ani am ajuns pentru prima oara, in locurile cele mai circulate din Dolomiti: Sella, Piz Boe, Sassolungo, Tre Cime.
A doua vacanta, tot acum vreo 10 ani, am fost poate in cea mai frumoasa parte a Dolomitilor: in Brenta(Via delle Bocchette), in Catinaccio-Rosengarten si pe celebra via ferrata de Meisules din Sella.
A urmat o perioada in care am traversat de multe ori Dolomiti fara a ramane mai mult de o zi-doua pe acolo.
Anul trecut am fost pentru a treia vacantza mai lunga la Cortina d'Ampezzo. Am urcat Cristallo, Tofana di Rozes, Tofana di Mezzo, Tore di Toblin si alte trasee din zona Tre Cime.
Apoi au urmat cateva zile pe malul lacului Garda si la Arco.

In toamna aceasta am stat in Alleghe, la poalele Civettei. Am urcat Marmolada, Civetta, Monte Agner, plus cateva via ferrata istorice si o tentativa abandonata din cauza vremii pe ferrata Fiamme Gialle. Cateva zile am alternat via ferrata cu mountainbike-ul. Am parcurs Civetta Superbike si Sella Ronda pe MTB plus alte cateva ture interesante. Mai multe despre asta intr-o postare separata.
Cum nu am apucat sa vad nici jumatate dintre Dolomiti, cu siguranta vor urma si alte concedii acolo.

Mai jos sunt cateva poze, mai multe vor urma cand voi detalia ascensiunile facute in aceasta vara. Trebuie sa mentionez ca am mers la tura montana si de mountainbike si nu a fost o tura foto desi Dolomitii au un potential imens din acest punct de vedere.


Monte Pelmo:
Civetta la apus:
Sella:
Odle:
Antelao:
Pelmo la apus:
Tre Cime:


1 comment:

Alina said...

Frumos! Astept cu interes circuitele de mtb.