Thursday, March 24, 2011

Crai, Cioranguta

Sambata trecuta pe o ceatza sa o tai cu cutitul, pe o vreme destul de calda si ploioasa am plecat sa facem o tura in Crai. Nici urma de zapada de la Plaiul Foii pana pe Brul de Mijloc de unde inaintarea a devenit brusc anevoioasa, iar orientarea o mare problema din cauza zapezii care acoperea orice urma de poteca.

Date fiind conditiile meteo am hotarat sa dam o fuga pana pe firul vaii Ciorangutza care vara este blocata de o saritoare (8 metrii) surplombanta la intrare (ce se poate evita printr-o catarare-descatarare/rapel prin dreapta). Acum zapada acoperea total acest prag si se putea patrunde in vale fara nici o problema. Doar ca valea prezenta urmele foarte proaspete ale unei avalanse de topire care a maturat tot firul vaii si s-a oprit vreo 200m mai jos de iesirea din vale. Rezultat al caldurilor foarte mari din timpul sapatamanii.

Noi am urcat putin pe firul vaii pana cand canionul se deschide intr-o zona cu jnepenis. Dupa ca am orbecait putin pe acolo am decis retragerea la Plaiul Foii pe traseul pe care am urcat (via Poiana Cotofenei).


Photos made by Pufi. Thanks.

No comments: