Tuesday, June 24, 2008

Am jucat ruleta ruseasca in Muntii Morti

Totes Gebirge, National Kalkalpen sunt munti situati la vreo 250km de Viena si fac parte din lantul Alpilor carstici, fiind formati din calcare si dolomita. Denumirea de Muntii Morti vine de la lipsa totala de vegetatie din parte inalta a muntelui, dar pentru noi putea avea o alta semnificatie din cauza multitudinilor de avene, doline, grote si alte forme de relief carstica care erau acoperite de zapada poaspata (de fapt chiar ne-a nins putin, la jumatatea lui iunie) Riscul de a cadea in astel de gauri adanci fiind foarte ridicat, in ceat randuri am ajuns la buza lor fara sa vrem, iar zapada nu facea decat sa le ascunda mai bine si oricand podul alb putea ceda si caderea ar fi fost inevitabila, nu am avut coarda la noi.

Muntele vazut dinspre Hinterstoder, la 600m altitudine:







Harta (doar o bucatica) impresionanata prin bogatul relief carstic:



Primele straturi de zapada intalnita, la 1700m aproximativ:





Ceatza si o usoara ninsoare ne-au amentintat in parcursul nostru tardiv spre urmatoarea cabana:



O "groapa" de peste 10 metrii adancime, captusita cu zapada, la nici 1 m departare de poteca marcata !







In sfarsit ajungem la cabana unde vom inopta, dupa o zi de mers, in background se vede creasta pe care am urcat a doua zi.



Alpinisti delectandu-se cu calcarul superb, la 1800m alt.





Impreuna cu Vali pe creasta calcaroasa:





In background sunt tot Totes Gebirge:







In spate Grosses Priel, peste 2500m, tinta initaiala a traseului nostru, la care am renuntzat din cauza zapezii, preferand sa ne cataram in calcarul superb din apropierea cabanei:











In concluzie am vazut doar o mica parte dintr-un munte superb, de facut vara fara zapada, sau iarna cu skiuri de tura...

No comments: